, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, blog, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, shop/, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, wp, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40,

Het belangrijkste doel van sportvoeding is om je sportprestaties te verbeteren. Andere belangrijke voordelen zijn de verbetering van je gezondheid en het aanvullen van voedingstekorten. Hoewel men sportvoeding meestal dus niet consumeert omdat het heel lekker is, kan sportvoeding natuurlijk wel smakelijk is. We geven in dit artikel 3 voorbeelden van smakelijke sportvoeding, dus lees snel verder!

Lekkere en gezonde sportvoeding

Allereerst is het natuurlijk van belang dat je voor gezonde sportvoeding kiest. Daarnaast is het fijn als voeding voor je sport goed smaakt. Hieronder geven we 3 voorbeelden van smakelijke en gezonde sportvoeding.

1. Eiwitshake met smaakje

Een van de populairste sportsupplementen & sportvoeding: de whey eiwitshake. Er zijn meerdere redenen waarom de eiwitshake zo populair is: het is een snelle bron van eiwitten, de eiwitten worden snel opgenomen, en de shakes zijn vaak lekker.

Hoewel men ook voor eiwitshakes zonder smaak (pure whey) kiest, vinden vele sporters een eiwitshake met smaak vaak wel lekker. Er zijn meerdere varianten / smaken

  • Aardbei
  • Banaan
  • Perzik
  • Chocola
  • Vanille

En nog veel meer! Hoewel eiwitshakes met een smaak vaak lekker zijn, is het wel verstandig om goed op de ingrediënten te letten. Vaak wordt er namelijk acesulfaam-k, aspartaam, en/of sucralose toegevoegd. Dit zijn ongezonde chemische zoetstoffen die bijvoorbeeld ook in light-producten als suikervervanger worden gebruikt. Betere alternatieven zijn natuurlijke zoetstoffen zoals stevia.

2. Kwark met fruit

Lekker, gezond en vol aan voedingsstoffen: kwark met fruit. Hierbij wordt aangeraden om te kiezen voor magere kwark. Je kunt kwark met allerlei soorten fruit combineren. Denk bijvoorbeeld aan kwark met aardbeien / druiven, of kwark met stukjes banaan voor een maaltijd met eiwitten + koolhydraten.

Een andere optie is om kwark met noten te eten voor nog een goede bron van eiwitten.

3. Sla wraps met kipfilet

Een lekker gezond en luchtig tussendoortje of maaltijd: sla wraps met kipfilet. Doordat je als wrap sla gebruikt, zit je laag in de calorieën. Met de kipfilet krijg je je eiwitten binnen. Sla wraps met kipfilet is een mooi voorbeeld van smakelijke en gezonde sportvoeding. Natuurlijk kun je hier ook in variëren door bijvoorbeeld voor sla wraps met kippenreepjes, gehakt, tonijn of zalm te kiezen.