Ben je opzoek naar gezonde alternatieven voor snacks? Dan ben je hier aan het goede adres. In deze blog noemen we een aantal  gezonde tussendoortjes die je bijvoorbeeld op je werk of op school kunt nuttigen.

Fruit

Dit is hel voor de hand liggend, maar fruit is een lekker maar bovenal een heel gezond tussendoortje. Het advies is dan ook om 2 keer per dag een stuk fruit te eten. Wanneer mogelijk is het ook lekker om de verschillende soorten fruit te mixen. Doe dit dan ook vooral maak bijvoorbeeld een lekkere fruitsalade.

Groenten

Dit is net als met fruit heel voor de hand liggend, maar ook groentes zijn gezonde tussendoortjes. Zo kan je net als met fruit de verschillende groenten mixen. Wanneer je deze mix in een afsluitbaar bakje doet kan je deze ook meenemen naar school of je werk. Wanneer je in de avond soep hebt gegeten kan je ook dit meenemen om als tussendoortje te eten.

Noten

Veel mensen zijn gek op nootjes en eten ze daarom ook graag. Ongezouten noten zijn erg gezond en bevatten een hele lading aan goede vetten en eiwitten waardoor ze en verzadigd gevoel geven. Zo kun je bijvoorbeeld een handje noten per dag eten. Dit is zo’n 25 á 30 gram. Kies bijvoorbeeld noten zoals amandelen, cashewnoten, pinda’s, walnoten en etc. Het is ook lekker om deze noten in een bakje te doen.

Sushi

Veel ingrediënten die in sushi dordrecht worden gebruikt zijn erg gezond. Zo wordt er voor sushi vaak zeewier gebruikt. In zeewier zitten goede voedingsstoffen zoals: ijzer, kalk, jodium, vitamines en mineralen. Zeewier bevordert ook een goede spijsvertering. De rauwe vis die wordt gebruikt in de verschillende soorten sushi zitten ook genoeg voedingsstoffen en mineralen. In vis zitten belangrijke vitamines zoals vitamine-B en goed verteerbare eiwitten. Wist je dat de vis in sushi zelfs vetzuren bevat die helpen bij het gezond houden van je hart- en bloedvaten.